لا تـ ـز ال خــ ـــلا فات الموزع أحمد إبراهيم وزوجته الفنانة أنغام مع الفنانة أصالة نصري، تثـ ـير الجــ ـــدل من آن لأخ،،ر، لا سيـ ـما عقـ ـب انفـــ ــصال الأخيرة عن المخرج طارق العــــ ــــــر يان رسميا خلال الفترة الماضية.

 

عـ ـلّق إبراهيم على تصريحات أصالة وطارق العـــ ــــر ان ضـ ــ ـــده بعد زواجه من أنغام، خلال برنامج ET بالعربي، وما تر دد بشأن محا و لات الفنانة سميرة سعيد للصلح بينهـ ـم، بأن تد عو الجميع لعشاء في منزلها، مؤكدا أنها بالفعل قا مـ ـت بعد ة محاو لات لتقـ ـر يب وجهات النظر، بحسن نية منها، مضيفا: “حصل كذا اتصال بينا.. وهي قلبها كبير يعني .. بس احنا مفيش حاجة كانت من طرفنا، ومعند ناش مشـــ ـــــــكلة مع حد على.. فكرة هو الحد اللي عنده مشــــ ـــــــكلة”.

تابع أنه يكن كل الاحتر ام لأصالة ويراها فنانة كبيرة، وأنه يراعي “العشـ ـرة” التي جمعته بالأخرين، قائلا: “إحنا في مصر بنر اعي العيش والملح جدا.. وأنا بر اعي العيش والملح اللي بيني وبين أي حد حتى لو كان في تصريحات مســـ ــــتفزة لغاية النهاردة وفي أس، ،ر ار كتيرة مبقولهاش على فكرة، يمكن لو قلتها هتبقا محـ ـر جة لناس كتير.. في ناس ممكن تد عي إنهـ ـم مش مهـ ـتمين أو مش في الصورة وهو العكس خالص حصل”.

في نفس السياق، أشار إبراهيم إلى أن تصريحات أصالة ضــــ ـــــده إبان زواجه هــــ ــــ ـــجوم لا يلـ ـيق، لأنه لا يحق لأي إنسان التدخل في الحياة الشخصية لغيره، قائلا: “والمفروض إنه من باب القرب حتى لو في رأي في حاجة أو وجهة نظر، أو عندي استفسار بما إننا قر يبين من بعض، نتكلم بينا وبين بعض مش على الملأ”.

تابع: “أنا مش شايف إن كان في خصـــــ ـــــو مة أصلا، حتى لو كان في خصــــ ـــــو مة مينفعش تبقا تحت مبدأ إذا خـــ ـاصــ ـــــم فــــ ـــــج، ،ر، وأنا كنت بر اعي جدا وأنا بتكلم إني مغلــ طش في حد، ودايما أكون بحترم الناس كلها، وبحترم أولادي وحتى الناس اللي حصل بينا فا ده خـــ ـــــــلاف من طرفهـ ـم مش من طرفي أنا”.

وعن رأيه في انفـــــ ـــــــــصال أصالة عن العـــ ـــــــريان، أكد إبراهيم أنه لا يعرف إن كان هذا الأمر حقيقيا أم لا، لأنه لم يتابع تلك القصة، مضيفا: “متابعتش أوي الموضوع ده ومعرفش بكرا فيه إيه.. الواحد بيتكلم كلام ميعرفش بكرا إيه هيحصل.. محدش عارف مين مع مين ومين هيسـ ـيب مين.. ومين هـ ـير جع تاني يبقا مع مين.. فدايما أنا بحاسب على كلامي جدا لأن الدنيا حقيقي صغيرة.. هيجي وقت وهنبقا مع بعض في صورة واحدة، هيبقا شكلنا وحـ ـش أوي لو قلنا كلام في حق بعض ورجـ ـعنا تاني في صورة جمعتنا.. مش كل انفـــــ ــــصال بيكون وحــــ ــــــش على فكرة أحيانا بيكون بداية لفـ ـرصة جديدة بين نفس اطرفين.. ممكن دي تبقا فرصة ان البيت يتبني تاني بصورة أحسن”.

اترك تعليقًا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *