«رفضوها بسبب شكلها وأهانها السبكي وأز مــــــــتها مع عادل إمام».. إيمان السيد ترد على 3 شائعات تطاردها دائما

0 2٬409

حرصت الفنانة الكوميدية إيمان السيد للمرة الأولى الرد على حقيقة 3 شائعات تلاحقها طوال مسيرتها الفنية، أبرزها خــــ.ـــلافها مع الفنان الكبير عادل إمام أثناء تصوير فيلم “زهايمر”، وطر  دها من المعهد العالي للمسرح لأنها لا تصلح للتمثيل، وأخيرا رفض المنتج أحمد السبكي الاستعانة بها في أفلامه وتوجيهه إها   نة لها بسبب شكلها.

وخرجت إيمان عن صـــ.ــمتها وأوضحت عبر حسابها بموقع “فيسبوك”: “أنا زهقت من الخبر اللي بينزل بقالوا كذا سنة ويتم إعادة نشره كتير وخصوصًا الفترة دي، العنوان كله غير صحيح، العنوان بيقول (رفضوها في المعهد بسبب شكلها وأهانها السبكي وعادل إمام وقف التصوير بسببها)”.

وأضافت: “أولًا.. ما فيش حاجة اسمها رفــ. ـــــضوها في المعهد بسبب شكلها، أنا لما قد مت في المعهد أول ما اتخرجت من الجامعة، ناس (من خارج المعهد) نصحوني إن من الأفضل يكون معايا واسطة، وأنا ما عملتش كدا، وكنت في السنة اللي اتخرجت فيها من الجامعة واخدة ممثلة أولى، على مستوى الجامعة، وممثلة أولى على مستوى الجمهورية، (على مستوى جامعات مصر، مسرح جامعة عين شمس)، ورُحت قد مت في المعهد وما اختارونيش وممكن يكون لأسباب تانية كتير”.

اترك تعليق

يرجي التسجيل لترك تعليقك

شكرا للتعليق