لأول مرة.. أحمد سعد يكشف سبب طلاقه لسمية الخشاب: “ضحكت عليا وخدعتني وكنت راجل مهرجل ومفكرها أمينة” (فيديو)

0 92

تعليقًا على تصريحات سمية الخشاب مع الإعلامي عمرو أديب، حينما قالت أن الطلاق من أحمد سعد رزق، قال سعد: “الست اللى تتجوز يوم واحد من راجل وتطلع تتكلم عليه تبقى مش تمام”.

وأضاف سعد خلال لقائه الإعلامية بسمة وهبة على قناة القاهرة والناس، “زعلان أوي أن الناس بتتكلم قدامي أحلى كلام في الدنيا ومن ورايا بيتكلموا كده”، موضحًا أنه قام بتطليق سمية الخشاب “غيابي” وعكس ما قالته هي في تصريحات صحفية أنها قامت برفع قضية طلاق، مكذبًا تِلك التصريحات بأنه قبل الطلاق كانا في العراق.

وأوضح سعد أنه بالفعل كان هُناك خلافاـ ـت بينه وبين سمية، وأنه تحمل الكثير منها، قائلًا: “أنا اتخـ ـدعت فيها وكنت بحاول أحل المشاكل”، وأضاف أن سمية الخشاب لم تطلب الطلاق مرة واحدة، وأنها تفاجئت بقرار الطلاق.

وكشف سعد أسباب طلاقه من سمية الخشاب، قائلًا: “ضحكت عليا، وأمنت لها، وكنت راجل مهرجل ومحتاج لأمان وست تكون أمينة، وسمية كانت أمينة عليا وعلى فلوسي”، مضيفًا: “كنت بروح كل يوم بالليل أشتغل وأحط القرش على القرش، وبعدها عرضت عليا أني أجيب شقة ملك بدل الإيجار وفعلًا عملت كده، وكتبت البيت بأسمها، علشان أنا معنديش حساب في أي بنك ومش بشيل فلوس خالص”.

وقال سعد أنه رفض مساعدتها وقام بسداد جزء كبير من هذا المنزل، وحينما طلب منها نقل المنزل بأسمه بدلًا من أسمها حسب الاتفاق، وقام بفتح حساب في البنك وكرر الطلب لكنها رفضت للمرة الثانية، وقالت له: “أديك حقها بس مش هتاخدها وكتبت لي شيك بـ”ربع المبلغ” وإذا كان عاجبك”.

اترك تعليق

يرجي التسجيل لترك تعليقك

شكرا للتعليق