علقت نوسيلة إسماعيل، عضو مجلس النواب، عن الفيديو المتداول لها وهي تّطــــ ــــ ــلق خرطــــ ــــ ـــوش من شرفة منزلها، وذلك خلال مداخلة هاتفية في برنامج “حضرة المواطن”، الذي يُعرض على شاشة “الحدث اليوم”، مع الإعلامي سيد علي.

وقالت إسماعيل: “دي كانت أثناء قراءة فاتحة بنتي، أنا مرخـــــ ــصـــــ ـــة ســـــ ــــــــ لاح بشكل طبيعي ومعايا طبـــــ ــــــنجة وماشية قانوني، إحنا اللي بنشرع القانون يستحيل أمشي خطأ، أنا بمشي وفقا للقانون”.

فيما عـــ ــــــ ــــارضها الإعلامي سيد علي، قائلًا: “بس اللي في إيد حضرتك في الفيديو مش طبـــ ــ ــــنجة”، فردت قائلة: “آه ده خــ ــــــرطـ ـــ ـــ ـــوش بس في بيتي، أنا كنت حاسة إني هدخل مداخلة هاتفية في التليفزيون عشان الواقــ ـــ ـــعة دي، كنت مستنياها بصراحة”.

وتابعت: “حاجة عادية، أيام الإرهــ ـ ــــ ــــاب والثــــ ـــــــورة كل واحد بيقف في بيته ويضـــ ـ ـــــرب نار عشان يحسس الناس إن فيه حد موجودة واطمئنان، ضــــ ـــــرب الـــــــ ـــــنــــ ـــــار ده طبيعي، لو عاوز ابعتلك رخــــــ ــــــصة الســـــ ــــــلاح هبعتهالك”، ودخل الإعلامي في مشادة مع النائبة على الهواء، وقامت بإنهاء
المكالمة.

 

اترك تعليقًا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *