اخبار المشاهير

صور.. لبلبة: عادل إمام توأمى وعملت بطولة فيلم بدل ميرفت أمين علشان ألبس له قميص نوم وبكون معاه بمنتهـ ـى السعادة ..وطلب مني أخـ ـس”

قالت الفنانة لبلبة: “أنا بعتبر الفنان عادل إمام توأ مى، وأنجح أفلامى كانت معاه وهو إنسان عطــ ـوف، وتعـ ـلمـ ـت منه كثيرا، وبكون فى منتهى السعادة لما بكون مـ ـعاه، وهو إنسان منظم فى كل شىء وعمره ما كان عنده غيرة فنية تجاه أى شخص، وكان دايما بينصحنى أعمل إيه، يا رب أشوفه دايما ناجح بيا أو من غيري”.

 

وتابعت: “عمـ ـلت مع عادل إمام فيلم كان أبيض وأسود ولم يجمـ ـعنى به سوى مشهد واحد، ولكن الجميع قال إن فى كاريزما بينا بسـ ــبب هذا المشهد”.

 

وأضافت لبلبة: “فى يوم من الأيام طلبـ ـ ـونى فى بطولة فيلم (خلى بالك من جيرانك) مع عادل إمام وقرأت السيناريو وعمـ ـلـ ـت الفيلم ونجح جدا، ولكنى اكتـ ـشفت بعد ذلك إن هذا الدور كان معرـ وض على الفنانة ميرفت أمين وهى رفـ ـضته بسبب مشهـ ـد كان لا بد من ار تداء ملابس نوم فيه لأنها كانت متزوجة وقتها من الفنان حسين فهمى”.

 

واستكمـ ـلت: “عملنا أفلام كتير ناجحة سوا مثل (احـ ـترس من الخط) و(عـ ـصابة حمادة وتوتو)، حتى توقفنا فترة، وكان عادل إمام ابتـ ـدى يغير فى شكل أفلامه، وفى مرة كنا سوا فى مكان وقالى إنتى تخنتى شوية، وقالى خسـ ـى شوية عشان عا وزك فى فيلم (عريـ ـس من جهة أمـ ـنية)”.

 

لبلبة (3)

 

لبلبة (4)

 

 

 

 

 

 


شاهد أيضًا

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

error: Content is protected !!
إغلاق

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock