علـ ـق الفنان عمرو دياب على احتفاله بنجاح ألبومه الأخير “سهـ ـرـان”، وبعيد الحب مع الفنانة دينا الشربيني، في أول تعليق تليفزيوني له حول علا قته بالأخيرة.

 

أوضح دياب خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي عمرو أديب على قناة “mbc مصر”، أن دينا تعـ ـرف جيدا كيف تجـ ـعله يخــ ـرج أفضل ما لديه في العمل والحياة، قائلا: “دينا بتعرف تخلـ ـيني أطلع إنتاج كويس، ودي أهم حاجة في حياتي، وميزة مش موجودة في حياة ناس كتير”، ليرد أديب: “يعنـ ـي هدية دينا أنها بتخــ ـليك تطلع إنتاج كويس.. طب إنت جبت حاجة”، ليرد الهضبة ضاحكا: “جبت”.

 

 

 

وعن طرحه لـ 12 أغنية جديدة في الألبوم، قال: “جمهوري له حق عليا إني اعملهـ ـم كل شيء جديد.. وأنا نفسي معايا مجموعة محترمة جدا من الفنانين والموزعين والملحنين الموهوبين.. مكنش ينفع إني أفضل قاعد معملش حاجة وأسلم الأغاني الموجودة اللي نزلت واحط عليهـ ـم أغنيتين ولا تلاتة.. لا كان لازم اعمل أغاني جديدة، وده اللي قدرت اعمله بفضل المجموعة اللي معايا بصراحة”.

 

وبسؤاله عن اختيار توقيت نز ول الألبوم مع تصـ ـاعد التريندات مؤ خـ ـرا عن بعض الأز مـ ـات الموسيقية، والجدل المثـ ـار حولها، قال: “بحاول ع قد ما اقـ ـدر أشوف أذواق الجمهور وأواكب أذواقهـ ـم، أنا والله ما كنت اعرف إن في حاجة من دي، أنا بقالي 40 يوم قا فل على نفسـ ـي خالص نها ئي ولا أعرف إن في حاجة بتحـ ـصل اصلا بالشكل ده، ميعاد نز ول الألبوم كان يوم 12 أنا كنت شت ـغـ ـال يو مها لحد الساعة 10 ونص، والله ما كان عندي فكرة إيه بيحصل ولا أي حاجة”.

اترك تعليقًا

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *