المهن التمثلية تصدر قرار بإ.يقا.ف باسـ.ــم ســ.ـــمــ.ــــرة ورحاب الجمل عن العمل ..الاول لميتها من الاقسام والاخيرة هاربيك

أصدر الفنان أشرف زكى نقيب المهن التمثيلية، قرار بوقف الفنان باسم سمر والفنانة رحاب الجمل، معلقا: ” تم منعهــ.ــم من مزاولة المهنة وهنجيب كل الكاميرات وهنحقق فى الموضوع ده”، وذلك خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامى عمـــ.ـــرو أديب عبر برنامجه الحكاية المذاع على قناة أم بى سى مصر.

وكان الفنان باســـ.ــــــم ســــ.ـــمرة علق عن واقــ.ـــعة الفنانة رحاب الجمل، قائلا: “الموضوع اتفه من كده وابسط من كده.. الفنانة اللى قالت الكلام ده كان عندها سفر قبل يوم 14 وعاوزة تخلص الفيلم.. وبحاول اقولها استنى شوية يومين 3 وبعد كده سافرى.. لان فيه تظبيط فى الفيلم وكده وقالت بعد كده خلاص بعتذر.. وقلت للمخرج خلاص نجيب واحدة تانية”.

وأضاف خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامى عمرو أديب عبر برنامجه الحكاية المذاع على قناة أم بى سى مصر،: “كان عندى مسلسل معرفش مين فيه الأبطال الأساسين وكانت طالبة فلوس زيادة ومشوها والبنت افتكرت أن انا مشيتها من الفيلم والمسلسل، انا مش عاوز اطلع دور البريء اللى هيغلط هظبطه يعنى.. الحكاية كنا قاعدين فى فندق شهير ومفيش الكلام ده”.

وتابع :”أخر مـــ.ــــرة جيبها من القســــ.ــــم.. لأن جوزها كان نصــــ.ـــــاب وماشى بـ2 لاسلكى ورحت جبتها من القســـــ.ـــــم وكانت ملهاش ذنب، أى حد يتكلم عنى تانى مش هسكت.. وبحترم النقابة جدا فى قرارها”.

تابعنا على جوجل نيوز google news

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.