“اشتغلت على عربية أكل عشان مشحتش وأربي عيالي بالحلال ومحدش سأل فيا”..إبنة سامي العدل تعلن بيع المأكولات على عربة في دهب
close

تصـ،ـدرت رشا ابنة الفنان الراحـ،ـل سامي العدل محركات البحث ومواقع التواصل الاجتماعي، عند ما أعلنت عن افتتاح عـ،ـر بة لبيع المأكولات في مدينة دهب.

بثـ،ـت رشا لايف عبر صفحتها على فيسبوك، ذكـ،ـرت فيه أن تجـ،ـاهل المنتـ،ـجين لها في الأعمال الفنية د فـ،ـعها للبحث عن وسـ،ـيلة أخـ،ـرى لكسب رزقها بعيدًا عن الفن وقالت: “أنا بفكر في الموضوع ده بقالي فترة، جيت دهب في شهر 7 اللي فات وقـ،ـررت أشتـ،ـغـ،ــ،ـل، والناس عـ،ـارفة إني ممثلة، بس أنا مش بشتـ،ـغـ،ـل كتير، أنا مش بلـ،ـقي اللـ،ـوم على حد، أنا نقا بية بقالي 20 سنة، والنـ،ـقـ،ـابة على عـ،ـيني وعـ،ـلى راسـ،ـي، وكل اللي بيطـ،ـلـ،ـعلي من النقابة هو الكارنيه والتأ مين الصحي”.

أضافت: “كمان لا ألقـ،ـي اللـ،ـوم على أصدقائي المخرجين والمنتجين، روحت طلـ،ـبت شـ،ـغـ،ـل وهما متـ،ـحـ،ـركو ش عشان كل واحد حـ،ـر، وكفـ،ـاية أجـ،ـي على نفـ،ـسي عشان خاـ،ـطـ،ـر الناس وأولادي، أنا تـ،ـمـ،ـر دت أولا على بيتي وعلى ماما وأولادي وقولت إن أي حاجة مـ،ـش مـ،ـريحـ،ـاني مـ،ـش هـ،ـقبلها ولا هـ،ـعمـ،ـلها، والقرار ده ر يحـ،ـني جدا”.

سعـ،ـيت في الفـ،ـن وفـ،ـشـ،ـلت

تابعـ،ـت: “من شـ،ـهـ،ـر 7 اللي فات أنا بصـ،ـلح من نفـ،ـسـ،ـي حـ،ـاجات، ممكـ،ـن يكون العـ،ـيب فـ،ـيّا ومـ،ـش بقول إني مـ،ـلاك، كلنا بناخد قرارات غـ،ـلـ،ـط، وأنا أخـ،ـطـ،ـأت كتير في حياتي، وأول الأخـ،ـطـ،ـاء عشان اتجـ،ـوزت مـ،ـرتين غـ،ـلـ،ـط، مش هـ،ـلـ،ـوم راجـ،ـل اتجـ،ـوزته ومـ،ـصـ،ـرفـ،ـش على بنته، وأنا عشان اتـ،ـربيـ،ـت كـ،ـويس مش هـ،ــ،ـطلـ،ـع أقـ،ـطـ،ـع في حد”.

اسـ،ـتكـ،ـمـ،ـت: “الناس بقت بتد و س عـ،ـليّا عـ،ـشان مـ،ـش بتمـ،ـلـ،ـق، أنا سـ،ـعـ،ـيـ،ـت وفـ،ـشـ،ـلت، وأنا مـ،ـش بـ،ـركـ،ـب تريند، اللي بعـ،ـمـ،ـله دلوـ،ـقتي عشان أكـ،ـسـ،ـب لقـ،ـمة حـ،ـلال، وأنا مـ،ـش برـ،ـكـ،ـب التـ،ـريند عـ،ـشان أنا كتبت عن المـ،ـشـ،ـروع ده من فترة طويلة، عايزة أقـ،ـول إن سـ،ـهـ،ـل جدا أخـ،ـد فلـ،ـوس من أهـ،ـلي، ومـ،ـحد ش هيتـ،ـأخر عليا، بس أنا مش هـ،ـستنـ،ـى لحد ما أشـ،ـحـ،ـت أو أقول لله يا محـ،ـسنيـ،ـن، وكل عيـ،ـلتي جـ،ـزـ،ـمتـ،ـهـ،ـم على راسـ،ـي”.

اختـ،ـتـ،ـمـ،ـت: “أنا مش هـ،ـعيـ،ـب على حد خالص سواء النقابة أو أهلي، يمكن أنا اللي غـ،ـلط، بس مـ،ـسـ،ـتعـ،ـدة أتحـ،ـمـ،ـل نتيـ،ـجة أخـ،ـطـ،ـائي، بس أنا هـ،ـعـ،ــ،ــ،ـمـ،ـل اللي ر بنا يقـ،ـدرني عليه، إذا كان في دهـ،ـب أو القاهرة أو أي مكان في الدنيا”.
وتابعت رشا : ليس لدي إمكاـ،ـنيات كبيرة، وظـ،ـروفـ،ـي الماـ،ـدية د فـ،ـعـ،ـتني لتـ،ـجهـ،ـيز عـ،ـربة لبيع المأكولات، الموضوع مش سـ،ـهـ،ـل لكن أنا عـ،ـايزة أشتـ،ـغـ،ـل وأدور على مـ،ـصـ،ـدر رزق واـ،ـعتـ،ـمد على نفـ،ـسـ،ـي.

وأضافت: لن أقـ،ـول أنني لا أجـ،ـد عـ،ـمـ،ـلًا، مش هـ،ـستـ،ـنى حد يشـ،ـغلني لو ظـ،ـروفي صـ،ـعـ،ـبة، واد عـ،ـوا كل سيدة ورجـ،ـل أن يعـ،ـملوا في أي مهـ،ـنة شـ،ـريفة سـ،ـواء الخـ،ـياطة أو النـ،ـجـ،ـارة أو بيع المأكولات، مفيش حاجة اسمها مش عـ،ـارف اشـ،ـتغـ،ـل إلا لو عندك عـ،ـائـ،ـق كبير.

وأكدت رشا أنها بدأت مشروعها بإمكانيات بسيطة وتسعى للتجربة والسعي حيث قالت: أنا بسعى وعايزة أعمل حاجة وأغير الواقع اللي أنا عايشاه وأقاوم الظروف، أنا غيرت طريقة تفكيري وخليته إيجابي، لكن التفكير السلبي هيخليك محبط ومش عارف تعمل حاجة.

أعـ،ـمامي جـ،ـز متـ،ـهم على راسي

وبعد ايام من البـ،ـث المـ،ـباشـ،ـر الذي نـ،ـشـ،ـرته عبـ،ـر صفحـ،ـتها الشخصية نـ،ـفـ،ـت الفنانة رشا سامي العـ،ـدل ما تـ،ـردد بشـ،ـأن مـ،ـرورها بـ«أز مـ،ـة مـ،ـالية»، قائلة: «لتـ،ـصحـ،ـيح بعض الأخبار والمفـ،ـهوم لدى البعض، أنا ماقـ،ـولتـ،ـش إني مـ،ـش لاقـ،ـية آكل أنا قلت إني ـ،ـمـ،ـسـ،ـتوـ،ـرة الحمد لله بس مش هـ،ـاسـ،ـتنى لما أفـ،ـلـ،ـس».

وأضافت ابنة الفنان الراحـ،ـل سامي العدل، عـ،ـبر حسابها الخاص على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»: «أنا ماقولتـ،ـش إني اعـ،ـتزلـ،ـت التمـ،ـثيل،   أنا ما قولتـ،ـش إني عـ،ـملـ،ـت عرـ،ـبية أكل أنا قلت بعمل أكل وببيـ،ـعه وده عادي جدًا ستـ،ـات بيوت كتير بتعـ،ـمـ،ـله»، مضيفة: «أنا قلت أهلي وعـ،ـمامي تحـ،ـديدًا جـ،ـز مـ،ـتهم على رأسـ،ـي ولو احـ،ـتجت حاجة عـ،ـمـ،ـرهـ،ـم ما ير فـ،ـضـ،ـوني وهـ،ـازو د كمان أن مفيـ،ـش ز نـ،ـقة ليا ماكـ،ـانـ،ـش ورا فـ،ـر جـ،ـها بعد ربنا عم ليا».

المصدر: صدى البلد

تابعنا على جوجل نيوز google news

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *