“اتهددت بـ ابني”.. ميار الببلاوى تكشف عن مفاجأة مدوية فى قضية وفاء مكى والخادمتين
close

قامت الاعلامية ميار الببلاوى، بالكشفت عن مفاجأة جديدة فى قضية الفنانة وفاء مكى، والتى اتهمت بتعـ،ـذيب خادمتين، وأشارت الاعلامية إلى أنها تلقت تهديدات بقتـ،ـل نجلها، ومنعها من الإدلاء بشهادتها بعد أن مر على القضية أكثر من 23 عاماً.

وأكدت الاعلامية، أثناء استضافتها ببرنامج “صبايا الشمس”، والتى تقوم بتقديمة الاعلامية ريهام سعيد، وقالت:ـ “وفاء مكى استغاثت بيا، وأخبرت زوجي بأنه حتى وإن قام بتطليقي بأني سأذهب وأقول ما أعرفه سواء اتاخد بشهادتي ولا لأ، وأنا شوفت الفتاتين بصحة جيدة بعد أن تركا منزل وفاء”.

وأضافت ميار:ـ “وفي تاني يوم لما جوزي راح على الشغل، لاقى ورقة فى صندوق البريد مكتوب عليها لو عاوزة ابنك يدبـ،ـح روحي اشهدي مع وفاء فى المحكمة، ولو مش مصدقين ابعتوا الورقة إلى الطب الشرعي وتأكدوا من عمرها، وطول الفترة اللي فات كنت مُحتفظة بيها ليوم زي ده، علشان الحقيقية تتعرف ومفيش حاجة تستخبى”.

وتابعت الببلاوى:ـ “وجوزى خد الورقة ومقلش ليا حاجة، وخادني وسافرنا على سوريا بحجة إن جدته مريضة، ولحد دلوقتي أنا مُحتفظة بورق السفر وميعاد السفر وميعاد عودتي من الخارج، وفي الفترة اللي سافرت فيها اتحكم على وفاء، وساعتها مكنش في مواقع تواصل اجتماعى، ولم أقرأ الجرايد وأعرف إيه اللي حصل فى القضية، ومكنتش متوقعة إن القضية يتحكم فيها بسرعة”.

وأنهت حديثها:ـ “وبعد لما اتحكم على وفاء جوزي رجع بي على مصر، واتصدمت لما عرفت اللي تم وشوفت كمية التبرعات اللي بتتبعت إلى والد الفتاتين، واللي بيتقال عن وفاء، وصممت إني أروح المحكمة وأقول اللي شوفته لكن جوزي قالي اللى حصل، وإنه كان بيحاول يحميني أنا وابني، وقالي لو عاوزة ابنك يتضر روحي اشهدي، وفهمني إن القضية اتحكم فيها خلاص وشهادتي مش هتنفع قى حاجة تاني، وربنا يسامحني عشان مقدرتش أعمل حاجة”.

المصدر: موقع نجوم مصرية.

تابعنا على جوجل نيوز google news

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *