تسببت فى جلـ ـطة وطلاق.. صلاة رجل للعيد على عجلة فى المحلة تتحول لكـ ـارثة أسرية (صور)

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي، صباح اليوم، صورة رجل وهو يصلي صلاة عيد الأضحى وهو معتلي “العجلة” الخاصة به، في مدينة المحلة بمحافظة الغربية.

الصورة أثـ ـارت جدلا كبيرا على مواقع التواصل الاجتماعي عقب دقائق من نشرها، وانتشرت بشكل كبير وسط تعليقات كثيرة غير مؤيدة لفعل الرجل فضلا عن السخـ ـرية منه.

وروت ابنة الرجل تفاصيل ما حدث مع والدها من أزمـ ـات ومشـ ـاكل صحية واجتماعية جراء نشر هذه الصورة وانتشارها بشكل كبير على مواقع التواصل الاجتماعي، قائلة: “أنا من مدينة المحلة الكبرى والدي كان بيصلي صلاة العيد في مساكن شركة مصر، وكان راكب العجلة بتاعته بيصلي عليها، وفي شاب صوره، حرفيًا احنا اتفـ ـضـ ـحنا أنا وإخواتي بسبب الصورة دي، ونزلت على شبكة أخبار المحلة، كلمنا الشاب اللي منزلها وحـ ـذفها، بعدها أحد المعارف لقيناه بيكلمنا بيقولنا دي نازله على المحلة مباشر”.

وأضافت: “احنا بنات وكلنا متجوزين وإخواتي حصل بينهم وبين أزواجهم مشاكل وغـ ـضبه في بيت أهلي عشان أهالي أزواجهم قعدوا يتريقوا ويضحكوا، وطبعًا حاجه تمس كرامتنا، حصلت مشاكـ ـل وحاليًا أخت من إخواتي واقفة على الطلاق بسبب الموضوع ده، وبابا ميقصدش يعمل حاجه زي دي، هو كان خايف العجلة تتـ ـسرق، كلمت الشاب اللي ماسك إدارة الصفحة بتاعت المحلة مباشر بس مردش وعملي بـ ـلوك”.

 

وتابعت: “للأسف المحلة صغيرة واحنا مش عارفين نشيل الصورة دي ازاي، والدي جـ ـاتله جلـ ـطة نصف جسـ ـمه الشمال مش بيتحرك بسبب الصورة من كتر التليفونات اللي جات من المعارف والقرايب والمشاكل اللي حصلت في بيوت إخواتي، واحنا في المستشفى من الساعة 4 بسبب اللي حصل”.

 

المصدر : القاهرة 24

تابعنا على جوجل نيوز google news

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.