الأمر أصبح شخصيا ..احمد حسن يهـ ـاجم ريهام سعيد بصورته مع والدته :”خسارة فيكي الكلام “

علق نجم منتخب مصر السابق أحمد حسن عن تصريحات ريهام سعيد تجاه مرضـ ـى السمنة المفـ ـرطة، والتي تسبـ ـبت في إثـ ـارة الجـ ـدل حولها، وكانت السبب في توقف برنامجها “صبايا” على قناة الحياة.

وقال عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي”فيس بوك”:” الأستاذة ريهام سعيد ، خرجت علينا وقالت بالنص “الناس التخينة ميـ ـتة، عـ ـبء على أهلها وعلى الدولة، وبيشـ ـوهـ ـوا المنظر”،”منظرك بيكون مش حلو وأنت بالعباية أو الجلابية ومش قادرة تمشي، بتفـ ـقدي جزء من أنوثتك”.

واضاف:”بصي هكلمك عملي وبدون تنظير.. شايفة الست القمر السمينة دي تبقى أمي وفي زيها ملايين من أمهاتنا واخواتنا العظيمات إللي جابوا رؤساء وعلماء ومبدعين ورياضيين وفنانين وإعلاميين للأسف انتي واحدة منهم وناجحين في كل المجالات في البلد”.

وتابع :”الناس دي تعـ ـبوا وشـ ـقوا وعـ ـرقوا واشـ ـتغلوا وقعـ ـدوا على ولادهم وعلموهم وحاجات كتيرة فى مشوار الحياة، الأمهات دول بركة حياتنا وكفاية دعوة واحدة بس منهم تريح القلب وتفتح الأبواب المقفولة الناس دي اللي أنتي متعرفيش عنهم وعن ظروفهم حاجة أنتي اتكلمتي عنهم بسـ ـوء لأنك بإختصار معرفتيش قيمتهم ولا هتعرفيها لأن الناس اللي وصفتيهم بالميـ ـتة دول مبيمـ ـوتـ ـوش حتى ولو رحلوا عن الدنيا لأننا بنعيش بكل حاجة حلوة علموها لينا وسابوهلنا وبيسـ ـبوهلنا”.

وأردفت:”يا ألف خسـ ـارة على الإعلام اللي بدل ما يعلم وينصح ويقدم رسالة محترمة بقى يسـ ـخر وينظر على الطيبين اللي فاضلين في حياتنا”.

واختتمت حسن حديثة، قائلا:”نصيحة لوجه الله على الملأ زي كلامك ما كان على الملأ.. راجعي نفسك وحاولي تعتـ ـذري لكل الناس اللي زعلتيـ ـهم جـ ـايز يـ ـسـ ـامحـ ـوكي”.

تابعنا على جوجل نيوز google news

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.