بعد إعلان اعتزالها الإعلام والتمثيل..ريهام سعيد تستـ ـجدي الجمهور بفيديو ورسالة أخيرة…والجمهور “ينـفـ ـض” ..فيديو

شاركت الإعلامية، ريهام سعيد، متابعيها، على إنستجرام، بمقطع فيديو قديم، ظهرت فيه بوزن زائد، عما تبدو عليه الآن.

وظهرت الإعلامية، خلال المقطع المنشور، وهي تقول: “لازم تتعامل بهدوء مع كل اللي بيحصل حواليك، هتوصل، ويكون عندك إيمان إن مفيش حاجة كبيرة على ربنا، والشاطر يبص على نص الكوباية المليان”.

وعلقت “سعيد” على المقطع، كاتبة: “الظروف بتضيق علينا، لكن ما ضـ ـاقت إلا أما فرجت، وإن الله مع الصابرين إذا صبروا”.

وعلى الرغم من وضع المقطع منذ نصف ساعة على حسابها، وتخطيه الـ9 آلاف مُشاهدة، إلا أن مُتابعيها لم يتفـ ـاعلوا معه، أو يعلقوا عليه.

وأعلنت ريهام سعيد اعتزالها العمل الإعلامي، خلال فيديو بثته عبر قناتها الرسمية على “يوتيوب”، قائلة: “أنا عمري ما هشتغل في العمل الإعلامي تاني، وعمري ما هشـ ـتغل ممثلة تاني، وعمري ما هرجع الشغلانة دي تاني، لأن اللي أخـ ـطر من السـ ـرطان ومن السـ ـمنة ومن كل حاجة، هو الضـ ـغط، وأنا مضـ ـغـ ـوطة، وجه الوقت اللي أنا أعيش فيه حياتي وأخلي بالي من ولادي، وأتقرب من ربنا، وأقعد مع جوزي، وأبقى زيكوا إنسانة طبيعية”.

وأضافت: “أنا قضـ ـيت 16 سنة من حياتي بخـ ـدم الناس بس، وطول الليل نايمة بفكر في مين عايز كيس د م، ومين عايز حقنة، ومعملتش فلوس، ومعملتش أي حاجة.. أنا دنيتي كانت خالصة لله، وربنا عالم ده، وأقسم بالله العظيم إني عمري ما تربحت ولا أخدت مصلحة ولا أي حاجة من ورا أي حاجة في الشغل، وعشت بضمير جدا وبشرف جدا وبراس مرفوعة جدا”.

 

تابعنا على جوجل نيوز google news

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.